söndag 17 maj 2009

Paus


Har inte haft tid att blogga på ett tag, det har varit mycket att stöka med den senaste veckan. Sist jag skrev var dagen innan jag skulle flyga upp till Stockholm för att bara med på min farfars begravning. Allt gick bra, men tufft så klart. Fick en stund på stan med mina väninnor där hemma och vi hade riktigt kul. Vi har bestämt att om tre år då vi alla fyller 40, ja då ska vi dra till Nice och fira det hela! Får väl se hur mycket det blir med det, men kul att drömma sig bort lite och vem vet, vi kanske kommer iväg!

Var även iväg på konferens i veckan och helgen har varit fylld med städning! Skönt när det väl är över men det tar ju sina timmar att få nästan allt klart. Igår var vi ned en sväng på stan för att kolla in Göteborgsvarvet. Hade 3 kollegor som skulle springa men jag såg ingen av dem, kanske inte så konstigt, det var ju ändå 60 000 andra där.... :-)

E gör stora framsteg med potträningen. Nu är hon helt blöjfri på dagarna, underbart! Igår var vi ute i 5 timmar utan blöja utan att det hände någon "olycka". När vi var i matbutiken sa hon till och vi kunde ta oss till närmaste toalett på en restaurang, perfekt! Nu gäller det att spana in alla toaletter i city så man kan ta henne i handen å springa när det är dags! hahaha

På onsdag åker hela familjen upp till min hemort utanför Stockholm och det ska bli kul! Vi ska så klart hälsa på min lilla farmor som nu är ensam, träffa släkt och famil och jag ska på tjejmiddag+utgång på lördag och det ser jag verkligen fram emot! Det var aaaalldeles för länge sedan!


Å grattis alla kära norrmän - det gjorde ni bra! Vilken helg ni har haft, först "Oslo dagen" i fredags, sen vinsten i går kväll och idag firar ni 17 maj....undrar hur många av mina norska "kollegor" som finns på kontoret i morgon..hahahaha

2 kommentarer:

Ann sa...

oj oj- vad mkt du hunnit med!!

Välkommen hem vill jag börja med även om du nu har varit hemma ett tag. Själv längtar jag ned så mkt att det blir ledsamt o jag inte "orkar" höra andras besök i mitt Thailand o Phuket.
Men men vi kommer att åka ned nästa år. Kanske. Vill även till Disneyland Orlando med barnen. Svåra val och typiska I-landsproblem eller hur?;)

Ni verkar ha haft det fint o härlig solbränna du ligger med före alla andra. Min svåger var nere i Phuket i 2 veckor o kom hem nu. Har har varit i Phuket 3 ggr nu på mindre än 1 år. 2 ggr när vi bodde där. Ha ha- han är lite frälst nu.

Ha det så bra o njut av alla roliga saker du har framför dig nu till sommaren.

kram kram

Ann

"M" sa...

Hej Ann!! Hoppas allt är bra med dig och din familj! Kikade in på din blogg och gillade din hall! Snyggt!

Ja, det lutar åt att det blir en till sväng till Thailand nästa år haha. Svårt att slita sig får det landet kan jag säga! Förstår att ni längtar tillbaka, ni bodde ju ändå där i ett helt år, härligt!

Ha det så gott!
Kram kram