torsdag 28 maj 2009

Oslo

Hur kan man stöka ner så mycket efter att ha anlänt 5 min tidigare? :-)

Väl framme igår i Oslo tog vi en kort tur på stan. Ett glas vin och lite nachos innan det var dags att gå till hotellet och sova lite. Tog ett bad och zappade lite bland kanalerna innan jag släckte lampan.......vaknar 04.30 av att telefonen på rummet ringer! Det tog lååång tid innan jag förstod vad som lät, trött som jag var. Gick upp och svarade och fick då ett automatiskt meddelande i örat "-this is an automatic wake up call".....å innan jag fattade att det var ett automatisk meddelande hade jag redan hunnit att säga; "-fel nummer, nej jag ska inte väckas!":-)

Snubblade tillbaka till sängen....och vaknar 05.30 av att det knackar på dörren! Trött, håret rufsigt och på ett jädra humör öppnar jag dörren och där står en blyg pojke med bagagevagn och väntar på att få hämta min väska! Eh, va, nej! "-fel rum!!!" väste jag och smällde igen dörren! :-) Stackarn, jag kan tänka mig hur jag såg ut, håret på ända och världens minsta ögon som plirade i ljuset från hotellkorridoren! Hahahahahahahahaha

Tur att de hade bra frukost, min ilska försvann med den! :-)

Kvällslektyr. Sköna Hems "sommar" var sådär faktiskt.

Inga kommentarer: