torsdag 28 maj 2009

Dagen

Min utsikt från Aker Brygge där jag satt idag i solskenet.

Efter mötet i morse tog jag en tur på Aker Brygge i solskenet, fantastiskt! Satte mig på kajkanten och kikade på folk som passerade. Har övertalat sambon att åka upp och stanna någon natt i sommar. Gillar Oslo mer å mer faktiskt trots att jag nästan aldrig hinner att se mer än mötesrum när jag väl är där, men det ska det bli ändring på! :-)

Är ni i Oslo och vill vara lite "kulturella" så ta en tur till Rådhuset och kika in i stora salen, superfint och mäktigt och målningarna i huset berättar en hel del om Norges historia och speciellt hur det var i Norge under andra världskriget.



En gullig detalj som jag hörde idag. VARJE dag kl 12 spelar rådhusklockorna "Fairytale"!!!!! Jo det är sant, jag hörde det själv idag! Hahahahaha

De båda rådhustornen där klockorna spelar olika stycken för varje hel timme. Klockan 12.00 - Fairytale!!

Inga kommentarer: