måndag 4 maj 2009

Bohuslän


I helgen har vi varit i Grebbestad med två andra par och vi har haft en riktigt bra helg. Inga barn, goda drinkar och fantastiska skaldjur! Dock hade jag en förkylning som eskalerade under valborg och i fredags när vi skulle åka upp kändes det INTE bra, men väl där och med ett glas vin i handen så..ja, kände jag mig lite friskare faktiskt. Medan killarna golfade i lördags passade vi tjejer på att ta en tur in till "stan" där vi strosade runt lite, åt lunch och handlade grillmiddag till kvällen. Väl "hemma" igen i huset, lade vi ut dynor och fleecefilar på trädäcket, hällde upp en STOR skål med lösgodis och serverade oss själva Caprihinas! Eftermiddag flöt på med skvaller och glada skratt, fler drinkar och förberedelse av middag. När grabbsen väl var hemma grillade vi och hade en supertrevlig middag tillsammans. Tack tjejer, det var verkligen en toppenhelg!

I går åkte vi hem och hämtade E som varit hos farmor och farfar över helgen och hon var såå glad att se oss. Hon har ett gäng tjejer som bor på samma gata som farmor och farfar och de har lekt heeela helgen så E hade INTE sovit lunch en enda dag, däremot somnade hon vid 6 tiden på kvällen istället! hahahaha

Tog en tur till Plantagen och köpte blommor till våra tomma krukor som stått på balkongen i en vecka. Besökte släktingar som flyttat och sedan fick det bli pizza till middag! Efter det däckade vi totalt i soffan!

Ikväll har jag sytt två av mina 9 kuddar till sofforna och schäslongen, urk, det tar tid det där!

Inga kommentarer: