onsdag 11 februari 2009

Senaste dagarna!


I helgen hade vi en riktigt bra helg. Jag och Ebba var ensamma hela lördagen och började dagen med att åka ner på stan för att fika och leta efter badkläder till resan. Hamnade på ett fik och E fick bestämma vad hon ville ha - en STOR chokladboll fick det bli, å till det, en Fanta! Sen gick vi på Kungsgatan och kikade både på Kapphal och Lindex och slutligen HM där jag hittade massor av nya fina vår/sommar kläder. För er som fortfarande har blöjbarn kan jag verkligen rekommendera HM på Kungsgatan, de har nämligen ett skötrum på andra våningen bland barnkläderna, perfekt! Vi behövde det! :-) När det var klart hittade vi även en fin baddräkt och en härlig klänning och när det var dags att gå till kassan kommer följande kommentarer från E 2 ½ år:

E: -mamma, gå ut!

M: - ja E, mamma ska bara betala först!

E: - inte betala dem!

M: - jo det måste man(har fattar jag sen att jag missuppfattade henne, trodde hon vill gå utan att betala kläderna)

Då säger E samtidigt som hon tar galgarna med kläderna från mina händer: - mamma, jag har såå mycket kläder hemma!

Och med bestämda steg går hon och hänger tillbaka baddräkten och klänningen medan jag står med hakan i golvet!! Kunde inte hålla mig utan jag började skratta så klart och går mot utgången och passerar en superfin röd "dun"väst och säger: -Titta E, den var väl fin?

Då kommer det igen: - mamma, jag mycket kläder hemma!!


Det bidde inget köp den dagen. :-)


Men däremot i måndags. Då sprang jag ut på lunchen och köpte baddräkten och ett litet set med linne och trosa på HM.


Inga kommentarer: