tisdag 24 mars 2009

Så var det då äntligen dags!

I morgon far vi iväg till underbara Thailand och skall vara där i 4 veckor! Ska bli underbart, men just nu har jag inte riktigt fattat att vi ska iväg för jag har haft såååå mycket på jobbet in i det sista och jag tror t.o.m att jag får jobba lite ikväll..om jag orkar! Men men, nu ska jag njuta i 4 veckor av sol, bad och god mat. Vi har nästan packat allt, bara lite småsaker som skall ner i väskorna i morgon bitti. E har packat en ryggsäck och jag har förberett en "överraskningspåse" med pennor, block , naturgodis och klistermärken som jag hoppas skall hålla henne "busy" ett tag på planet i morgon eftermiddag. Har även inhandlat lite sommarkläder, alltid kul att ha med sig något nytt och fräscht när man åker iväg tycker jag. Sen kan man ju hitta kläder där med men deras storlekar är inte som hemma om jag säger så! :-) Speciellt om man har lite byst! :-)
E är förväntansfull och känner på sig att det är något på gång och jag hoppas nu av hela mitt hjärta att hennes förkylning inte ställer till det för henne i morgon när vi flyger(hon var hemma igår). I dag var hon piggare och ville absolut gå till dagis och hon har även ätit bra så det kommer nog att gå bra.

Vår nya videokamera är inköpt, så nu ska här filmas som bara den, 30 timmars hårddisk har den!
Sitter och sneglar på min hög av kläder som skall ner i väskan och det ser ut att vara så liite, kommer jag verkligen inte behöva mer? Nej, nu har jag bestämt mig, inget mer ska ner, jag får helt enkelt shoppa på plats! :-) Stackars mig! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

TREVLIG RESA önskar "P"s mamma "K" som läser din blogg emellanåt (har lämnat kommenterer förr men det var ett bra tag sedan nu).

Har själv en kollega som snart kommer hem från Thailand där hon och hennes familj nu varit i drygt ett halvår (barnen har gått i svensk skola där nere), de har också haft det helt underbart. Hoppas som sagt att ni också får det härligt, glöm inte att uppdatera din mysiga blogg när du hinner för allt solande och shopping!

Hälsningar "K"

"M" sa...

Hej "K" - tack för din hälsning! Sitter just nu på Phuket där vi har vår sista kväll innan vi var vidare till Koh Lanta för lata dagar. Kram M