torsdag 5 mars 2009

Buss h-e..


Under alla dessa bussturer jag åkt med E i vagnen så har allt fungerat bra - till idag! Vad händer! Jo, mycket folk ska av och medan jag vänder sulkyn i bussen för att gå av så stänger busschauffören dörrarna precis då E befinner sig mitt i! Som tur var satt hon i sin vagn, annars vet jag inte hur det hade gått. De där jädrans dörrarna satt som en uppretad katta i vagnen, länge, och vägrade ge vika, satt som berget, flera försökte....tills jag fick svarta ögon och superkrafterna trädde in! Hahahaha Bände isär dörrarna och fick hjälp av andra passagerare som höll i vagnen så att E inte skulle ramla framstupa ut i gatan! Väl ute kontrollerade jag om E hade gjort sig illa, men det gick bra som tur var, men otäckt när hon hängde utanför dörren och jag stod innanför! Verkade som om hela bussen fick ett tokspel efter det för den vägrade röra på sig, men tror ni herr chaufför lyfte på ändan och gick ur och frågade hur det gick? Nope!

E verkade ta det hela med ro efter ett tag, men hennes mamma klämde fram en tår när vi väl var hemma och pappa väntade på oss...snyft! :-)

Inga kommentarer: