måndag 3 december 2007

Kvällen

Ikväll är jag liite piggare än igår. Efter att vi lämnat av mina vänner på Landvetter vid 3 tiden igår, åkte vi hem till E's farmor. Hon ville nämligen träffa E innan hon skulle ut och resa...på julkryssning till Tyskland! hahaha. Väl hos farmor och farfar visade det sig att farfar köpt en liten keyboard till E med MASSOR av ljud och HÖG VOLYM, "grattis" tänkte jag! :-) DEN stannar hos farmor och farfar! Så hon spelade och gungade med huvudet så det stod härliga till!
Nåja, efter denna lilla "spelning" skulle vi förbi Hornbach för jag visste att de hade Markslöjds julstjärna på fot, "Lekvad", i deras sortiment, men när vi väl var där hade de stängt, typiskt, vi var där 5 min efter stängning. Åter hemma igen dammsög jag, plockade undan lite efter helgens besök och sedan däckade jag totalt i soffan. Började titta på Van Veeteren, men vid halv tio orkade jag inte längre, flyttade mig till sängen och somnade på 2 minuter, såå skönt!

Så ikväll har vi myst här hemma, tänt ljus, E har tittat på Bolibompa och sen har vi ätit middag, E har duschat, tagit sista dosen av sin medicin, fått välling och sedan somnat......för att sedan på klockslaget VARJE kväll vakna inne i sitt rum vid halv tio tiden, så sambon får hämta henne och lägga henne brevid sig i soffan en stund innan han går och lägger sig. Ja jösses! :-)


Jo, just det, vi var ju till Hornbach idag igen. Julstjärnan de hade var alldeles för hög, 106 cm, och det hade blivit konstigt i E's fönster. Nej, jag får nog ta en titt på stan i morgon efter jobbet istället! Däremot hittade jag en jättesöt ljusslinga med små snögubbar i klänning och pärlor, jättesöt.

Inga kommentarer: