lördag 22 december 2007

Julshopping

Bild Google
Idag kom min bror och hans dotter över på morgonen för att hälsa på och det blev ett kärt återseende för de små! De kramades på en gång och var såå söta. Efter att vi gjort oss i ordning promenerade vi ner på stan i det vackra vädret, ca -6 och klarblå himmel och sol! Fick faktiskt riktig julstämning trots att det inte är så mycket snö, bara ett tunt tunt lager som knappt syns. Väl nere på stan stötte vi ihop med bekanta och vänner till höger och vänster och det är alltid lika kul att prata med alla man träffar, trots att man knappt hinner göra de ärenden vi hade tänkt att få gjort. Hittade ännu en julklapp till min pappa och ännu en till E's kusin, en superfin långärmad t-shirt med Tweedy i guldglitter och till det hårspännen i guldglitter från H&M. Vi köpte även det lilla sop-setet jag bloggat om tidigare. Åt lunch, paj till oss och cannelloni till E. Gott! Sen mötte vi upp min bror för att promenera hem.
Ikväll har vi bara tagit det lugnt. Vi har bara suttit och pratat och tittat lite på TV, ätit godis, druckit julmust och E ligger sin vana trogen och sover i soffan brevid sin pappa! Alltså skön kväll med familjen. I morgon ska vi ev. till några kompisar och dricka glögg, sen ska vi klä granen här hos min pappa, samt lämna alla julklappar hos min mamma och hennes sambo så slipper vi bära med oss allt när vi promenerar till dem på julafton då vi ska vara där hela dagen och kvällen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in och önskar en god jul!

"M" sa...

Tusen tack Jessica! Har julstökat med det sista idag och i morgon ska jag bara njuta och äta gott! Önskar dig och din familj en riktigt god jul! *julkram*

larsekorre sa...

God Jul E o M o D !