lördag 22 december 2007

Gårdagen

Igår hade vi ledigt för att starta tidigt inför resan norrut. MEN....vi kom ändå inte iväg förrän vid 10.30 tiden. På väg upp bestämde vi oss för att svänga in till Gällstad för att se om vi kunde hitta några sista minuten klappar. Jo då, vi fyndade rätt bra saker, bl.a nya vardagsglas från Iittala i klarglas, priset? 29 kr styck! Hittade även en julklapp till mamsen och hennes sambo, Alvar Aaltos vas i vitt opalglas, den blir perfekt hos dem.
Sen gjorde jag ett annat perfekt fynd. Har inga tofflar med mig upp till min familj och slank in på en skooutlet och hittade ett par söta Vagabond tofflor som kostade 80 kr + att det var 20% rabbat=64 kr! Fanns endast ett par kvar och de var i min storlek! Låg i en sådan där hemsk låda med massor av fula skor och jag brukar aldrig titta i sådana, men när jag gick förbi den här så jag något som glittrade och då hajjar man ju till! :-)

Sen hittade jag lite annat smått och gott...

  • ullhalsduk i vintervitt och grått + ett par supersöta tumvantar 99 kr samt 69 kr(Ivanhoe)
  • mysig kokbok 59 kr
  • två kökshanddukar+grillvante i vitt&svart 19 kr st

Inga kommentarer: