måndag 12 december 2011

Tala

Har ni sett de söta och mysiga bakseten från brittiska Tala? 50-tals retro när det är som allra bäst. Önskar mig spritsen till sommarens jordgubbstårtor!


Å när vi ändå är inne på retro. Under lördagens shoppingtur fick jag ett galet nostalgiskt lyckorus i magen att jag nästan ville lägga mig ner och gråta. Där, i en leksaksbutik ser jag dem, galgarna med de små djuren jag hade när jag var liten. Jag älskade dem och hade dille på att peta loss alla de små djuren! Ägarinnan till affären berättade att de från början är svensktillverkade och har funnits sedan 50-talet men numera uppköpta av ett danskt företag som börjat tillverka dem igen. Vill ha bara för känslans skull. Hade du också sådana?




M♥

4 kommentarer:

"C" sa...

Yes - det hade jag! Såå fina! Mina var lite ljus turkosblå. Verkar finnas många fler färger nu. Kul.

Anonym sa...

Ja jag hade också såna mina barn har haft dem jag hade rosa och ljusblå jättefina ingela

Fröken Lefflers mamma sa...

ja men var hittade du dem? klart man minns dessa!!!

"M" sa...

Ingela - ja, visst är de! Det blev en riktig nostalgitripp för mig när jag såg dem.

Lefflers mamma - I leksaksaffären vid Casa Linné!