torsdag 1 december 2011

Så braaa!





Så bra den är, året julkalender från SVT! En sak är säker, jag kommer verkligen försöka se varenda avsnitt!


Men vi fick en dålig start i morse. E som har 4 olika kalendrar att öppna varje dag(SVT', presentkalender som jag gjort, chokladkalender hon fått samt skrapkalender från sin farmor puh!) ville ju genast börja att riva i dem allihop! :-) No no, årets kalenderregel inrättades: SVT och presentkalender = morgonen, medan choklad och skrap får ske på kvällen. Nöjda över att vi så framgångsrikt lyckats nå en deal knäppte vi på TVn 07.00......som visade ...inget. No kanaler, no SVT! Trådlöst bredband kaputt! Hjälp vad gör man? Efter att jag rusat runt och knäppt av och på våra TV apparater, ringt sambon, rusat runt lite till, så slog det mig, min Iphone. Surfade upp SVT och då visade det sig att de hade lagt ut första avsnittet redan kl 06.00 och kommer att så göra tydligen varje dag.



Tätt ihop låg vi sedan i sängen och spanade på första avsnittet och ikväll kikade vi ännu en gång (jo då, TVn fungerade nu, problem med det trådlösa enligt leverantören) och avsnittet var minst lika bra då! :-)



M♥