söndag 12 september 2010

Helgen

Har haft en kanonhelg. I fredags hittade jag äntligen ett par nya boots! De beiga jag visade i ett tidigare inlägg var ju slut men nu hade butiken Charlotte fått in nya och i färgen cognac, så snygga så jag slog till på en gång. Från danska märket Shoo och riktigt fint gjorda. Me like!

I lördags hade vi playdate på Liseberg med M och lilla L. En helt perfekt tur med perfekt väder för 3 timmars strosande där inne. E och L är härliga tillsammans, trots 2 års skillnad så tar de lika mycket plats båda två, två glada och supergoa tjejer! Dagen avslutades med ett glas vin på Incontro för två trötta mammor och glass+jordgubbar till två pigga tjejer! :-)

Och idag började jag dagen med att baka kanelbullar med recept från Leilas kokbok, mycket smör och kanel och resultatet blev ju bedövande gott! Efter det blev det playdate nr 2 för helgen. E's killkompis D kom på besök och de hade 3 timmar fyllda av bus, pyssel och fika.

I morgon har vi en mycket spännande dag framför oss. Nya VDn ska berätta om planerana för organisationen och hur vi ska nå dit. Oerhört spännande ska det bli, förväntningarna är många!
Måste även komma ihåg att ringa läkaren i morgon då jag måste kolla upp om jag har någon form av allergi. Har varit förkyld i snart 4 månader och det sticker och kliar i näsan HELA tiden och jag nyser säkert 30 ggr om dan och har täppt näsa om vartannat. Dags att kolla upp alltså!


E' s nya troll. Det rosa inhandlat i somras men de tre "nya" är gamla som vännen C's barn lekt med när de var små, nu har E fått överta dem och lekar med dem varje dag!

Besök i grannens trädgård i lördags morse.


Inga kommentarer: