tisdag 4 maj 2010

Tiden skenar...

En thailändsk E! :-) Vi strosade i stan sista kvällen i Chiang Mai och gick förbi en fotostudio som tog kort med traditionsenliga kläder och döm av min förvåning när E ville bli fotod som "prinsessa".

Ja tiden går fort. Sedan vi kom hem i förra veckan har det varit fullt upp, både på jobbet och hemmavid. Vi har inte känt av jetlag så mycket den här gången, förutom E som vaknade kl 5 de första mornarna och ville ha frukost! :-)

Som ni säkert har förstått så var vår sista vecka riktigt turbulent , vi hade tur dock och befann oss på vårt hotell när vi fick beskedet om inställt flyg och kunde lugnt och stilla planera för hur vi skulle spendera vår ”extratid” i Thailand. När det till slut ordnade sig och vi kom hem mycket tidigare än de hade sagt så kändes det så skönt. Vistelsen i Bangkok blev ju även den mycket underlig med tanke på kravaller och avstängda områden mitt i city. De 5 sista dagarna innan vi åkte hem befann vi oss ca 30 mil söder om Bangkok där vi hade hyrt oss ett litet hus i sista stund. Byn där vi bodde var mycket lugn och att gå ut och äta var otroligt billigt, vi har hittat ett nytt smultronställe för nästa ev. resa. :-)

På jobbfronten har det hänt en del – vi har fått ny VD som började igår och han verkar mycket sympatisk, rolig och engagerad. Det blir nog en spännande vår med vårt nya ledarskap!
För er som vill ha lite tips om resmål, shopping etc - maila gärna mig på mitthemminborg@hotmail.com så ska jag försöka svara och ge tips om mina favoritställen. Jag kommer även ge lite tips ”ute” i bloggen tillsammans med en mängd bilder från vår resa.

Helgen har varit fylld av städning, tvättning och plantering av blommor på balkongen. Vårens första grillning ägde rum i söndags och det var såå gott!

Igår tittade jag på Avatar – den var riktigt bra, otroligt vackra bilder.
Ska försöka lägga upp bilder på våra inköp, miljöer och mat!

Inga kommentarer: