tisdag 11 maj 2010

Världens längsta inlägg? :-)

Här kommer "lite" bilder från vår shopping under vår resa.....

Jag och mamman i den andra familjen som vi åkte med hittade denna kartong på en marknad på Koh Lanta och ville köpa några av dessa söta geishaläppbalsam, men försäljerskan sa "no good" hela tiden så vi trodde att det inte var något bra läppcerat, TILLS vi förstod att lådan i sig var en felleverans av leverantören. Men det roliga var att när jag frågade om vi fick köpa HELA lådan så var det inga problem - "-200 bath", TAGET(ca 42 kr)! Så nu har vi 24 st supersöta läppbalsam som blir perfekt som små presenter till väninnorna! Och JA, vi har kollat förbrukningsdatum på dem - 2013! :-)
Söt strandväska a la Rice - inhandlad på Koh Lanta för 24 kr!

Nytt fodral till min Iphone - kunde bara inte motstå det!

Jag höll på att smälla av när vi landade i Osaka på väg från Thailand och de hade Monchhichis i en av taxfreebutikerna. Det var som att flyttas 30 år bakåt i tiden! Och så klart fick E en! :-)


Som jag berättat tidigare så hittade jag ett dockskåp på Netto av alla affärer och som jag tänker "pimpa" lite. På Chatuchakmarknaden i Bangkok hittade jag massor av småprylar som ska in i dockskåpet så snart jag fått lite snits på det. Snart 40 år och totalt tokgalen i sådant här - är jag ensam om det?




Fynd på Chatuchak - 40 pix! Söt till sommaren och STOR till shoppingen hehehe

Mitt porslin inhandlat i Chiang Mai, betalade ca 40 kr för allt.

Lattemugg i porslin och silikonlock

Har helt snurrat in på det här med Japan - köpte dessa på MBK i Bangkok innan jag ens visste att jag några dagar senare skulle befinna mig i Osaka...haha

Bokmärken - perfekt som present

Handgjorda tvålar från en butik i Chiang Mai. Också bra som presenter.



Tunna tunna scarfes

Små klädnypor till fiskdammspåsarna på E's kalas i juni.

Presenter som skall ligga i påsarna!

Samlar på kitchiga plastkorgar och hittade 3 st nya till min lilla samling.

Rökelse är väl inte riktigt min grej men köpte två olika för att testa - sandalwood och lemongrass.

Äntligen hittade jag min rosa glasbuddha som jag letade efter förra året på Chatuchak, nu ångrar jag bara at jag inte köpte i fler färger, bilder på "butiken" kommer i ett senare inlägg.

Papperpåsar och chiffongpåsar - perfekt till mina små geishaläppbalsam och små presenter

Nytt blingit skal till telefonen

Hmm... ny kökspryl. Kan vara rätt coolt när man vill göra något snyggt med sås på en tallrik, typ chokladsås. Tror den kostade 3 kr... :-)

Nytt kuddfodral till E's säng. Fanns massor av fina dock med innekuddar så sambon höll på att smälla av när jag nästan nästan slog till på några andra innan jag besinnade mig och köpte detta...hahaha.

Tja, vad säger man, jag ÄLSKAR sådana här småpryttlar och kan köpa hur mycket som helst!

Hårspännen och åter hårspännen. Tror vi hade med oss 2 kg hårspännen hem! :-)




Fick 4 timmar helt själv på Chatuchak och fynade lite pysselsaker a la Panduro, riktigt billigt och perfekt då E gillar att klippa och klistra just nu.

Tejp me jordgubbsmönster

Vi passade på att fylla på klistermärkesförrådet! :-)
Örhängen från Central Festival på Phuket

Örhängen från Sum Luam Nights Bazaar i Bangkok

Min coolaste ring ever! Hittade den i Hua Hin och är egentligen inte min stil men så cool, gillar den skarpt!

Hittade massor av armband i den här stilen i Chiang Mai, men nästan bara där, och jag gillar stilen jättemycket just nu. Lite bohemianchic, lite Day, ja, snyggt mot brännan helt enkelt! :-)


I Huay Yang hittade vi en liten pysselaffär mitt i ingenstans och där hittade jag dessa som blir perfekt till Es målarstunder.

Presenter till Es dagisfröknar

På Tesco hittade vi My Melody pysselbok. E's gest har vi sett mycket av under denna resa, på nästan ALLA kort där E är med så gör hon "V" tecknet! hahahahaha

Paljettbeströdd Kitty t-shirt från Chatuchak

My Melody igen så klart! :-)Klänning från Old Navy - fyndad på en outlet i Chiang Mai.
Tröja från butiken Junk Kids på Chatuchak - hittade kläder där även förra året som jag köpte med hem.

Sötaste nattllinnet - MBK

Ni tror säkert att jag inte är riktigt klok men jag köpte med mig lite roliga kexpinnar, kexrullar och miniOreos till E's kalas. Kan bli kul till glassen! Det är grymt billigt, ca 4 kr för ett paket.

3 barbieklänningar - 22 kr

Köpte ett helt gäng med badkläder till E - dessa är ju så supersöta - Billabong i bling. Äkta? Nej du, inte ett dugg! :-)

Även på apoteket kunde man hitta lite smarta saker som kan vara bra även här hemma i Sverige, speciellt när man har små barn.

E fick oxå en geisha att ha på sitt rum.

2 kommentarer:

Beach Cottage Studio sa...

Looks like you had a good time shopping! So inspiring!!

"M" sa...

Hi Kristine! Thank you!! Yes I had a VERY good time.:-)
Shopping in Thailand is sooo fun and you can find so many things you never seen before.