tisdag 23 mars 2010

Utveckling

Som jag skrivit tidigare så är E väääldigt intresserad av bokstäver och siffror just nu. Jag är helt övertygad om att hon kommer att kunna läsa inom kort. Det gamla lilla skrivbordet vi köpte på blocket, målade om och placerade i hennes rum har varit av stor betydelse för just detta då hon sitter där inne både på morgonen innan dagis och väl hemma igen efter dagis. Hon skriver, pysslar, klipper och ritar och visar sina små alster för oss med stolthet. Det kan vara bokstäver i rad, teckningar och små brev hon skrivit. Senaste idag kom hon med en liten teckning till mig och jag nästan direkt vad det var men frågade försiktigt vad det föreställde. "-en flicka med en anka i ett snöre som man drar". Och visst ser man det klart och tydligt? :-) Ser ni hjulen under ankan och snöret runt halsen? Ok - det ser kanske mer ut som Björnes kompis Snigel, men ändå? :-)
Jag blir så otroligt glad när jag ser hennes kreativitet !

Inga kommentarer: