torsdag 30 juli 2009

En dag kvar av semestern!

Hemma igen! Vi åkte ju hem till Göteborg i måndags och sedan dess har vi koncentrerat oss på att få allt klart i vardagsrum samt hall. Vi är INTE klara...suck! Vardagsrummet är dock färdigmålat och det är sååå vitt och fräscht nu, me like! Sambon fejar för fullt för att få allt klart innan vi börjar jobba på måndag igen. Sen återstår lister, lite piffning och nya tavlor, ny hallmöbel, tapetsering av vårt lilla "kapprum" i hallen osv osv osv. SEN är det klart! :-)Är inne på denna tapet från Cole&Son, tror det skulle vara riktigt häftigt i vårt lilla kapprum.

Har även min bror på besök, han ska på U2 konserten på lördag. Kul!! Lär nog bli rätt mycket folk i stan i helgen kan jag tro. Just nu är han ute och rumlar på stan med sina kompisar som oxå är i stan för konserten!

E mår bra men är inne i en riktigt trotsperiod just nu, puh, varje dag är fyllda av bråk och gränsprövningar. Riktigt jobbigt men nödvändigt för båda parter. Ibland har jag bara lust att lämna huset och ta in på hotell och SOVA! hahahahaha

Kort sammanfattning vad som har hänt i E's liv denna sommar:
  • hon har petat in ett blåbär i näsa
  • lämnat nappen till kattungarna på Skansen
  • fått för sig att alla bär som är röda är "-modiga"
  • lärt sig att INTE ta på allt på offentliga toaletter! :-)

Som jag tidigare sagt så ska jag försöka mig på en uppdatering av vår sommar i ett senare inlägg!

Kram
m

Inga kommentarer: