onsdag 28 januari 2009

Tolk

Nostalgisk? Kolla här - Allo allo

Våra franska grannar har lite svårt med svenskan efter bara några månader här i Sverige, så igår fick jag översätta papper från Försäkringskassan och annat smått och gott, inte lätt att förklara saker som för oss är så självklart. Deras lilla dotter har varit dålig och häromdagen fick jag översätta vad som sades av telefonsvararen för sjukvårdsupplysningen, usch va hemskt att känna sig så utlämnad! Sådan tur att de hade mig! :-)

Nåja, i morse medan jag fortfarade låg i sängen, knackade det på dörren å då stod mamman där(pappan på tjänsteresa) med den lilla dålig igen och ville veta vad de sa på telefonsvararen hos vårdcentralen. Kan ju säga så här- man är ju inte alltför tjusig men håret på ända och ögonen morgonsvullna! Hahahaha Stackar'n, hon måste ha fått en chock när sambon öppnade i underkläderna! Hahahahahahahahahahahahahaha Som tur var hade jag min skjort och byxpyjamas på mig så jag såg ju i alla fall hel och ren ut! :-)

Efter jobbet idag knackade jag på och frågade hur det var med den lilla och hon bad om ursäkt för att hon hade knackat på så tidigt, men hon var desperat för den lille var dålig igen. Inga problem sa jag, klart vi hjälper till "-å nu känner vi ju varandra lite bättre med tanke på att du har sett min sambo i kallingar!"..nä, det sista sa jag inte, men vi skrattade båda två och jag VET vad hon tänkte på! Hahahaha