onsdag 7 januari 2009

Mitt lilla projekt

I förrgår kunde jag inte hålla mig längre utan jag satte igång med min Tilda ängel som jag köpte på Panduro på rean, 84 kr, som hittat! Jo då så att de......började med att sy alla kroppsdelar och det gick rätt bra. Sen skulle de fyllas med vadd och då började det genast bli lite pillrigare! Tror jag satt med detta i sammanlagt 3 timmar och igår fortsatte jag. Gick till panduro och köpte ett annat tyg till min Tilda istället för det som fanns med i själva kitet. Köpte även silver hjärtan i stället för guldkors som även det fanns med i kitet. Är i valet och kvalet gällande hjärtan eller kors? Hann med rätt mycket igår kväll och jag är superstolt över mig själv - svor bara ett par gånger! :-) Å själv tycker jag att den blev bra för att vara första försöket!

Snart är hon klar och skall hängas över E's säng! Vet inte riktigt om jag skall ha det där bandet eller om jag ska sätta någon annat i händerna på "ängeln". Ja just det ja, vingarna fattas oxå, de skall jag göra i morgon tror jag. Vad tycker ni, visst blev hon fin?

Här har jag sytt fast benen, för hand, på kroppen och därefter var det dags för armarna.Tråcklade dit lite blonda lockar och gjorde två knutar.Sen fick hon rosiga kinder, ögon och prinsesskrona!Fyllde inte halsen tillräckligt med vadd så hon fick en ordentlig rynka! HahahahahahaEtt av mina misstag var att hennes huvud blev lite snett, det lutar åt höger, fast det gör inte så mycket för hon ska sitta på väggen ovanför E's säng och titta ner på henne så det blir nog rätt bra till slut!Hittade ett fint smalt sidenband i min pyssellåda som fick sys fast på spetsen, blev rätt bra och RAKT! :-)

Så här ska hon se ut med band och vingar, fast med annat tyg då förstås!

Inga kommentarer: