fredag 11 maj 2012

Tips!



Förra veckan var min avdelning ute på vift och hade lite teamövning. Vi brukar alltid göra något kul efter arbetspasset och vi har bl.a drejat och sysslat med silversmide. Den här gången skulle vi måla på keramik. Skönt att arbeta med händerna när man sitter framför en dator hela dagarna.

Söta stället Art of Soul på Linnégatan ordnar så att du får dekorera keramik som du sedan glaserar i de färger du önskar. Kermikföremålen är från början vita och skrovliga men sedan har du lite olika konsistenser på färger som du kan spritsa ut, skriva med eller bara måla med. Superkul! Jag satt nog i 30 minuter innan jag kom på vad jag skulle göra, det fick blir ett frukostset till E. En startavgift på 90 kr och sedan får du köpa de föremål du vill göra.

Efter målningen blev det underbart god middag på Lilla Tavernan, grekiskt!

Idag hämtade jag min alster.
Det här ska E få på sin 6 årsdag i sommar och förhoppningsvis blir det något hon har med sig när hon blir äldre och flyttar hemifrån(oh, hemska tanke!)
Frukostskål, chokladmugg och äggkopp!

Blev jättenöjd över mitt resultat - nu vill jag göra fler set till oss alla tre här hemma!

Kom ihåg var ni såg dem först! :-)
M♥

Inga kommentarer: