tisdag 22 maj 2012

Tillbaka!

Så var vi då hemma igen efter en fantastisk resa med finaste vännerna! Det har varit helt magiskt; maten, drycken och att bara ha sig själv att tänka på i några dagar.
Vädret har även det varit helt perfekt för de aktiviteter vi valt; beachdag, resa till Italien och shopping på stan.
Lägenheten vi hade hyrt var verkligen superfin och perfekt för 5 stycken tjejer på vift. Den låg ca 10 min från stranden, 10 min från tågstationen och ca 15-20 min från Old Town. Vrje morgon har vi köpt färskt bröd, baugetter och crossianter som vi sedan slukat tillsammans med goda färskostar och sylt.

Första dagen hade vi en helt underbar dag. Vaknade till blå himmel, strålande solsken och bestämde oss för att "- idag får det blir beachdag". Sagt och gjort, ner till stranden där vi valde ut en av de privata beachclubarna, Neptune Plage. Där det ingick en beachboy i inträdet! :-) Han såg till att vi hade glasen fyllda under dagen! :-) Varmt var det och det blev t.o.m några dopp för oss alla, riktigt skönt. Middag i Nice Hamn på kvällen efter en lång och vacker promenad längs strandpromenaden.

Dag 2 var vädret lite svalare så vi bestämde oss för en utflykt till Italien, till kuststaden Ventimiglia. En fantastisk söt liten stad med god glass, saluhall och fredagsmarknad. Där fyndade vi fina läderväskor till otroligt priser. Själv shoppade två stycken som jag visar i morgon och som jag är supernöjd med. Vi hade ingen aning om att de hade marknad och enligt Google så är marknaden känd för sina lädervaror, så vi hade sådan otrolig tur som som valde just fredagen för en tur över gränsen. Ett tips till er som planerar en resa till Nice! På kvällen hade vi får 40-årsmiddag och efter många olika förslag så blev det till slut underbara Café de Turin som med sin lika underbara personal såg till att vi fick en fantastisk fin kväll med god mat och dryck.
På kvällen slank vi ner till Old Town och barerna... :-)

Vaknade dag 3 till ett lätt regn så vi bestämde oss för att det fick bli shopping! Regnet upphörde och vi fick en härlig dag på stan. Middag i Old Town på mysig italienare.

Avresedag - söndag. Blåsigt och grått! Packade och tog en promenad ner till strandpromenaden där vi slog oss ner på en restaurang och beställde frukost och crepés Nutella! :-)
Taxin dök upp och vi sade farväl till Nice för den här gången! Väl framme på flygplatsen fick vi dock en extra bonus - bakom ryggen på oss i säkerhetskön dyker det upp ett bekant ansikte helt plötsligt - Ronnie Wood i Rolling Stones står helt plötsligt axel mot axel med oss och euforin är total! :-) Vilket avslut på en fantastiskt rolig resa! Jag har skrattat så tårarna sprutat med finaste vännerna som jag inte träffar så ofta, vi har ätit och druckit gott och haft tid att prata, och nu har vi redan planerat för nästa resa, Barcelona 2014!
Tack finaste vännerna för en underbara resa tillsammans med er!