söndag 29 januari 2012

Still here!

Visst är jag kvar framför datorn. Men nu har det varit mest jobb och inte så mycket bloggande tyvärr. Tyckte jag kom igång rätt bra men sen så blev det mycket både på jobbet och efter arbetstid så orken och tiden har inte riktigt räckt till.


Nu är det söndag och vi har haft en bra helg. Stökat runt lite här hemma och börjar få ordning på "projektet öppna spisen". Snart så är den klar. Bilder kommer!

Har hunnit att baka idag oxå, Leilas goda kardemummabullar med MASSOR av smör,kanel, farinsocker och mandelmassa. Årets första semla blev det idag oxå, egengjord.



I morgon far jag till Malmö över dagen. Var där även nu i onsdags och det lär bli fler turer söder över. Oerhört tröttsamma resor bara. Men det får gå helt enkelt. Hade hoppats på att få någon timme inne i city i onsdags då jag tog ett tidigt tåg men så visades det sig att mötet jag skulle till höll till långt ute vid Turning Torso.



Kul sagt av E. Jag står i duschen när hon kommer in för att gå på toaletten, får syn på en OB som ligger på bänken och blir helt exalterad: "- mamma, om du har fler sådana här, kan jag få dem då?". Fick hålla mig för skratt och frågade lite lugnt vad hon skulle ha dem till?


" - jo, jag tänkte ställa dem utanför dockhuset så att det blir som sådana stolplar som de har utanför ICA Maxi!"






:-)




M♥

Inga kommentarer: