torsdag 25 november 2010

Tur!


I närheten av där vi bor ligger Göteborg Pepparkaksbageri, känt för de flesta i Göteborgstrakten. Tunna tunna pepparkakor med citrussmak, riktigt goda! Och som vanligt skall man beställa och boka sina pepparkakor senast i juli månad - vilket vi lyckas missa nästan varenda år. MEN IDAG hade de öppet hus så när jag hoppade av bussen chansade jag och sprang in och ta mig tusan om jag inte lyckades på mig en burk om 100 st pepparkakor! Toppen! Sambons leende visste inga gränser när jag kom hem med andan i halsen! :-)

Bara butiken i sig är en måste - original inredning från 50-60 talet och nu har de även börjat ta in lite andra godsaker för försäljning än "bara" sina pepparkakor. Ostar, gammaldags konfekt, té etc, ett tips om du har vägarna förbi och behöver något gott till helgen, gå-bort-present eller julklappar!

Inga kommentarer: