tisdag 28 april 2009

Premiärgrillning!


Efter 4 veckor utan att behöva laga mat så var det så skönt att få åka och storhandla igen, jag vet, det låter inte klokt, men att få gå och plocka lite bland frukten och grönsakerna var så härligt. Men visst är det skönt att få allt serverat på semestern, det förnekar jag inte! :-)

Vi bestämde oss för att grilla i lördagskväll efter att E kommit hem från Liseberg och det smakade verkligen ljuvligt, första grillmaten och förmodligen inte den sista! Ett glas vitt på balkongen i solskenet var pricken över i:et!

Liten bastant skärbräda köpt nu i Bangkok för ca 15 kr, perfekt att hacka vitlök på, nötter och örter. Jag vet, sjukt att ta med sig en tung attans skärbräda, men det är verkligen något jag tycker är kul att handla med mig när jag är utomlands, nyttosaker som jag kan använda och därigenom bli påmind om mina resor!Ett glas vitt i solskenet!Mina grekiska grillspett -inhandlade på min båtluff på Paros för ca 100 år sedan! :-)Färsk lök i knippe - gott att grilla med lite olivolja och farinsocker på...mums!Getoströra - blanda en burk creme fraiche 34% med en bit getost(ca 3 cm tjock om den är skuren från en "rulltårta"), lite salt och peppar och honung. Ta pinjenötter som du rostar i ugnen i några minuter och blandar i. Garnera med några nötter, peppar och honung. Gott till grillar!

Inga kommentarer: