lördag 4 april 2009

Lata dagar på stranden

Min utsikt från solstolen på Kata Beach...

Vi har nu vår sista kväll framför oss här på Phuket. I morgon bitti går båten till Koh Lanta där vi ska vara i 6 nätter. Vi bor på samma hotell som förra året här på Phuket och som vanligt har dagarna varit fyllda av strand och poolbad. Har INTE shoppat något speciellt här faktiskt, förutom en söt strandklänning som jag fick för ca 68 kr. I förrgår var vi inne i Patong och det kändes lite skumt, det var så otroligt mycket folk så vi blev helt snurriga där! :-) Vi missade säkert en hel del men det gör inte så mycket, vi ska ju ändå till Bangkok om några veckor och det jag missade i Patong finns med alla säkerhet i Bangkok! :-)
Vi shoppar inne på Carrefour i Patong, nästan som vårt ICA Maxi där hemma! :-)
Vi har faktiskt inte farit runt så mycket nu när vi varit på Phuket, utan legat stilla vid vår egen beach och varit nöjda med det. Vi ska ju ändå fara runt på 5 olika ställen under vår månad och det får räcka. E är ändå så liten så det är lugnast att ha lata dagar på beachen för henne för helt plötsligt vill hon "hem" till poolen! Ett rent nöje här nere är att ligga och kolla in alla olika människor på stranden. Finns några saker jag reagerar på och det är att folk ligger och solar topless...unga som gamla. Jag hade inte sagt något om de legat själva på en för övrigt tom strand. Är absolut inte pryd eller moraltant, men tycker att man bör respektera omgivningen. Tycker inte att det ser helt fräscht ut heller, och jag undrar om dessa personer solar topless där hemma på sommaren? De flesta jag sett som solat topless är just äldre kvinnor, hmm...Sen reagerar jag även på 55+ kvinnor som tycks glömma sina BH:ar där hemma när de far iväg på semester, att gå omkring i vita linnen med vårtgårdarna synliga som två stora fläckar på magen, me not like! :-) ALLA blir inte snygga av lite solbränna! :-)
Så, nu fick jag haspla ur mig lite! :-)

Har ingen aning om vad detta är, står i kyldisken på 7-11, söta är flaskorna i allafall!Å varför smakar CocaCola godare i sådana här små flaskor?Jag dricker inte kaffe i vanliga fall, men Starbucks latte är oslagbar!Jag gjorde en enkel manikyr igår för 24 kr och när jag kom tillbaka så ville E oxå ha sina naglar fixade, så det var ju bara att gå tillbaka! :-)E fick rosa naglar med silverstjärnor! Hon var såå stolt!!

4 kommentarer:

Ann sa...

Hej igen!!!

Så skönt o härligt det ser ut! Vi har oxå varit o handlat på Carrecour. Du vet väl om att dom har svenskt godis därinne va? Vi hittade riktig mjölkchoklad där. Lycka för oss iaf. Men ni kanske inte längtar efter sånt ännu?;)

Håller med dig absolut ang. topless. Förstår inte hur dom kan känna sig bekväma när det anses så tabu i Thailand. Och är ju faktiskt förbjudet enligt lag. Och nej, man behöver faktiskt inte sola ÖVERALLT!

Vi bodde i Chalong. Ligger längst ned på Phuket. Området ligger precis brevid Scandinavian Lagoon Resort. (där Anna-Stina på Gizmolinas har lägenhet) Även i närheten där alla stora färgor går till Phiphi.

Njut o ha det fint! Vi är bra avundsjuka här!! Barnen frågade idag om vi inte skall åka snart igen till Phuket. Jomen visst skall vi det svarde jag!

kram o må väl!

Anna sa...

Åhhhhhhhhh vad nice, Thailand me like alot ;-) Ha det så underbart, kram Anna

AnnaStina / Gizmolinas sa...

Hej vännen! Tittar in för att se hur ni har det borta i paradiset men ångrade mig snabbt för nu längtar jag tillbaka ÄNNU mer (trodde inte det gick..) ;) Kul att se att en av dina läsare refererar till mig :) Ni ser ut att ha det helt underbart men det räknade jag så klart med. NJUT dagarna, solen, stranden, maten och shoppingen! Kram! :)

"M" sa...

Ann, Anna och Anna-Stina!
Tack för era inlägg, jag har inte svarat pga tidbrist under semestern och i samband med dåliga internetuppkopplingar! Nu är jag hemma igen i det underbara vårvädret!
Kram till er alla!