tisdag 29 april 2008

Piffning av badrummet!

Igår efter jobbet tog jag en tur i det vackra vädret och gjorde lite ärenden. Bl.a. köpte jag en ny badrumsmatta och ny tvål från "Savon de Marseille" i doften ros. Köpte även två fång blommor som jag satte i vaser i köket och på matsalsbordet. Så idag när jag städade badrummet "piffade" jag till det med de nya inköpen! Vår nya badrumsvåg kom oxå på plats. Det blev ljust och fräscht! Älskar vita badrum så nu är det perfekt! :-)




E's mormor kommer i morgon med sin man och ska stanna över helgen, ska bli mysigt. Det är 4 månader sedan de sågs så det lär fällas en och annan tår i morgon kväll.

E har varit hemma från dagis idag. Igår kväll och i natt sov hon oroligt, hostade och snörvlade så jag stannade hemma idag. Vi har busat hela dagen! Så i morgon blir det nog dagis igen för hon var bra mycket piggare efter lunch idag än hon var tidigt i morse. Kan vara tänder på gång oxå. Hon har 4 st kvar och dregglar som bara den just nu, så jag misstänker att det är små piggar på gång. Idag talade jag oxå med E' nya dagis. Vi har nämligen behållt vår plats i dagiskön till det dagis som ligger gatan brevid vår och när vi var i Bangkok för några veckor sedan, ringde de och sa att E hade kommit in och var välkommen i slutet av maj. Så nu blir det inskolning igen, men något kortare den här gången förhoppningsvis. Vi tror att det kommer att gå bra, men det är klart att hon kommer att reagera, frågan här bara HUR hon kommer att reagera.

Härlig kväll, blå himmel och solen håller just nu på att gå ner över Göteborg. Träden utanför står i full blom och sommaren känns inte långt borta. Jag älskar april/maj!

Inga kommentarer: