torsdag 27 oktober 2011

Liten men bestämd

Började dagen med att skicka ett benrangel till dagis. :-)





Dagis hade spökfest idag!

Men vilken fight vi hade innan hon gav med sig och kom iväg till dagis! Började redan igår när jag kom hem med skelettdressen(som är en pyjamas från Åhléns, tips!), hon förväntade sig ett lakan som jag sedan skulle göra om till spökdräkt. Hade gärna gjort det, men kände att jag inte riktigt orkade sätta mig vid symaskinen. Men med lite övertalning, cool sminkning & glitterspray i håret så ändrade hon sig och gillade det hon såg i spegeln. :-)



Hon är övrigt av en mycket bestämd åsikt nu för tiden när det gäller kläder. Härom dagen lade jag fram ett par nya svarta fina byxor som jag köpt från HM och som hon satte på sig. Allt lugnt so far. MEN, sen ställde hon sig framför spegeln i hallen och utbrast: "- nej mamma, jag vill inte ha dem, jag ser ut som en vuxen som ska gå till jobbet!! buuuuhääää".



När vi i måndags satt i bilen på väg hem från IKEA så började vi i framsätet att diskutera och E märkte att vi inte hade samma åsikt, och då kom: "NU pratar vi inte mer om det". Punkt slut!


Hahaha, både jag och sambon brast i skratt!



Liten människa men med vääldigt STORA öron! :-)


M♥

Inga kommentarer: