tisdag 2 februari 2010

Att byta plats på bussen..


I morse när jag satt på bussen på väg in till jobbet så kom jag på att tänka på en sak. Vet inte om det bara är jag - men visst uppfattas det som lite konstigt att man byter plats helt plötsligt under färden?
Antingen är det personen som byter som är underlig eller så är det personen som sitter bredvid som är konstig på något sätt så att personen som byter bara känner att "ja här kan jag ju inte sitta!!" Idag hände det några platser framför mig och killen som satt kvar, han som blev"lämnad", ratad, övergiven, tittade först snabbt på oss andra, sedan på hennes sits som för att se om det var så att den hade "kanske gått sönder, aha, därför flyttade hon", men såg snart att så var ju inte fallet och började se sig lite nervöst om, rättade till kläderna och försökte säkert känna om han luktade illa eller nåt! ;-) Tjejen som flyttade, ja hon satte sig bara precis bredvid, vid en annan kille..hahaha.. Fast jag tror nog att det handlade om att hon inte ville sitta bakåtvänd när bussen körde...kanske blev illamående eller nåt...


Hm, sådant här tänker jag på när jag åker bussen en tisdag morgon kl 08:10.... :-)

Inga kommentarer: