tisdag 17 maj 2011

Veckan som var..



...ja vad säger man. Förra veckan bestod av rejäla bottenkänningar och härliga toppnivåer!

Med bottenkänningar menar jag min "Helvetesresa" som började för exakt en vecka sedan. Vaknar 05.30(istället för 04.50) och taxin kommer 06.00 för vidare transport ner till centralstationen. Som tur var beställer jag alltid taxin tidigt så skulle jag försova mig så har jag fortfarande tid till tåg/buss/flyg.

Nåja, jag kom med tåget till Strömstad och var där ca 09.45 och tänkte ta en promenad till deras hotell Strömstad Spa...frågade om vägen och "-gå igenom stan och sedan ligger det på andra sidan"...jo jo, det tog mig EN TIMME att ta mig från stationen till hotellet. Ingen lokalbuss i sikte. Ingen taxi. Blev 1 timme försenad och svetten bara rann! hahahahaha

Genomförde mötet och blev sen upphämtad av några kollegor för fortsatt biltur upp till Oslo. Väl framme i Oslo, möte, sen middag, sova och sedan skulle jag ta flyget tillbaka morgonen efter, "fakirflyget", 06.40 från Oslo till Göteborg.

Trodde jag drog en rövare med mig själv när jag vaknar på morgonen och ser att klockan är 05.50!! Under normala omständigheter skulle jag varit på flygtåget på väg ut till Gardemoen. Panik! Det tog säkert 10 minuter innan hjärnan kopplade in och jag fick upp telefonen och kunde surfa runt för andra resalternativ tillbaka till Göteborg. Hade ett möte kl 09.00....

Ja herregud, det hela slutade med att jag fick kasta mig ner till centralstationen i Oslo och köpa mig en tågbiljett till första morgontåget. Väl framme i Göteborg(2 timmar försenad till mötet) kunde jag ansluta till mötet! Vilken dag, vilken morgon, nu skrattar jag åt det men det gjorde jag INTE när jag vaknade 05.50 då klockan var satt på 04.30. Vet inte varför telefonen inte ringde som den skulle, men nästa gång beställer jag telefonväckning OCH ställer mobilen. Fy 17!!

Har ändå rest rätt många gånger både privat och i arbetet men har ALDRIG missat ett tåg eller flyg, hualigen så hemskt och hela dagen blir ju helt konstig efter det.

Toppnivåerna bestod av goa härliga räkor på fredagskvällen med la familia och efterlängtad fika med vännen S och hennes lilla C som var på besök i Göteborg från Stockholm i lördags. Helgen var för övrigt rätt lugn. Lite tvätt och städning som vanligt. En fika på Le pain francais i söndags.

Inga kommentarer: