söndag 29 maj 2011

Nytt i kuddväg

Under resan i april for vi ju till Chiang Mai i norra Thailand. En stad/region som är känd för sina vackra tyger. Dock hittade jag i år det som jag letat efter flera gånger då vi besökt C. M. Kuddar i blått! Såg nämligen ett reportage från Sköna Hem för säkert 10 år sedan där en av upphovsmakarna till Lexington köpt superfint blått tyg från Chiang Mai under en resa som han sedan sydde kuddar av.

Nu i år hittade jag massor av fina kuddfodral och som vanligt inser jag nu i efterhand att jag förmodligen hade hjärnsläpp där jag stod den där varma kvällen i april och prutade ner dessa två fodral - varför köpte jag inte fler då? Stod ju och valde mellan olika mönster...why didn't I buy them all? :-)

Nåja, idag fick jag inhandlat innerkuddar och det blev blått tema idag i sovrummet! Och de passar fint till det övriga från Lexington.

Inga kommentarer: