tisdag 8 mars 2011

Ung förälskelse


I morse var E kär. I en kille på dagis, D. Så hon satte sig vid sitt lilla skrivbord och gjorde ett fint hjärta och frågade: "- mamma, kan du säga hur jag ska skriva "Jag älskar dig"". Vi sansade oss lite och till slut stod det "Puss D------" på hjärtat.

Nöjd och glad gjorde hon även en liten teckning och sen var det dags att gå till dagis. "- Glöm nu inte hjärtat!" påminde jag henne innan vi gick, " - det gör jag aldrig!" fick jag till svar. :-)

Väl framme visade det sig att mottagaren av hjärtat befann sig precis innanför dörren med sin mamma och E blev ståendes med ett brett leende med hjärtat i handen. Fick förklara på "kodspråket" engelska att det var "-love in the air idag" för fröken och mamman och E räckte över hjärtat och....ja vad hände?

"- jag är inte kär i dig längre" fick min lilla E rätt i ansiktet! :-) Grabben var envis och ville absolut inte ta emot kärleksförklaringen när alla såg på. Så det lilla hjärtat fick följa med hem idag igen...snyft!

Vid middagen frågade jag hur det gick egentligen och E sa helt kort och utan minsta antydan till brustet hjärta "-han sa att han inte var kär i mig längre å jag är inte heller kär i honom". Sen var det inget mer med det!

Men tänk den dagen hon sitter där igen om kanske 10 år och säger samma sak fast med gråtsvullna ögon och ett brustet litet hjärta! Åh min lilla älskling!

Karlslokar!


;-)

Inga kommentarer: