tisdag 6 juli 2010

Full rulle!


Mina tårtor!

Jo visst är jag kvar framför skärmen. Dock har datorn här hemma varit off då vi har piffat upp vårt kontor/gästrum. Idag blev det klart och numera är det rymligare och nymålat. Vi hade förut en gästsäng ståendes och det kändes lite onödigt då vi behöver mer utrymme så nu har jag nästan ett "eget" rum här hemma där jag kan sitta och pyssla om kvällarna. Det som fattas är en skön fåtölj, glasdörr samt ett stort svart skåp som jag har kikat in. Tror det blir kanon. Våra framtida gäster får nöja sig med att sova på urgoa uppblåsbara madrassar istället.


Vad har vi då gjort i helgen? Tja, E hade släktkalas här hemma i lördags och fick massor av fina presenter och då även det rosa Nintendo DS som vi hade sparat till söndag å tror ni hon blev glad? Hon fick spel av sina släktingar bl.a. ett spel där man matar, badar och byter blöjor på en baby och det går för jämnan här hemma nu! hahaha

Men perfekt när E och jag hade en mysdag på stan idag, då jag hade återbesök hos nagelsalongen. Då satt E så fint och matade och bytte blöjor för fulla muggar i soffan i salongen! :-)



Vi hade för övrigt en supermysig dag idag, jag och E. Började med salongbesök och sedan åt vi sushi(E's önskan!haha) därefter jeansjakt till E, hittade ett par på Zara+en tröja, sen glass från McDonalds, köpte med oss goa bullar och jordgubbar som vi mumsade på ikväll. Hon var jätteduktig hela dagen MEN gudanådars vilket humör dessa 4 åringar har, å inte hör de något heller! Bråken avlöser varandra just nu och det är både jobbigt och ledsamt att ta dessa fighter, men det är väl så det fungerar, har jag hört! :-)



Sambon har jobbat på bra med rummet som blev klart idag men lagom till det fick vi nästa kalldusch, i morgon kommer byggfirman och skall börja med att bryta upp taket i badrummet pga av vattenläckan jag nämnt tidigare och vad värre är, det kanske behöver riva upp vår fina fina parkett i hallen(som för övrigt är nyslipat sedan 1 år tillbaka), inte kul! Nu hoppas vi att vattenläckan INTE är så stor som vi befarar och att det BARA blir taket i badrummet som behöver åtgärdas, håll tummarna! Å andra sidan är det bra att de börjar nu då vi åker iväg 2 veckor för semester "hemma", norr om Sthlm. Då kanske de har hunnit att röja undan det värsta tills vi kommer hem igen..hualigen, DEN städningen ser jag INTE fram emot.

För att komma i lite bättre stämning drar vi till Borås djurpark i morgon, E klättrar nämligen på väggarna just nu! :-)

Återkommer nu när datorn är igång igen och hoppas ni som redan gått på semester har underbara dagar och ni som väntar på er, ha det så härligt!



Hej hej

Inga kommentarer: