söndag 10 januari 2010

Nyår

Skulle ha farit ner till Falkenberg till goda vänner på nyårsafton men det fick vi ställa in då doktorn konstaterade virus hos E dagen innan nyår, trist! Kände mig själv väldigt hängig så det var väl kanske bra att vi stannade hemma men så otroligt tråkigt att vi inte fick fira tillsammans. Nåja, jag skickade iväg sambon tidigt på nyårsafton för inköp av råvaror(hade ju inget hemma eftersom vi skulle bort, panik! haha) till kvällens nyårsmiddag: helstekt oxfilé, saltbakad potatis, hemmagjord rödvinssås, ugnsbakade cocktailtomater och min getostkräm. Till det en flaska Amarone, oj oj oj vad gott det blev. Överraskade mig själv faktiskt. Var så täppt i näsan när jag förberedde maten på förmiddagen att jag inte förväntade mig någonting bra men allt blev så otroligt lyckat! Till efterrätt, hemmagjord hallonglas med jordgubbar under marängtäcke. God mat får mig att gå i spinn verkligen! hahahaha

Inga kommentarer: