torsdag 10 september 2009

Loppis


Mår lite bättre idag, har fortfarande lite ont i ryggen men enligt folk runtomkring så är det flera som går omkring med värk i kroppen och huvudet. På lördag har jag lovat att stå på en loppis så ikväll har jag gått igenom ni-vet-sådana-där-kartonger-man-har-på-vinden-som-är-märkta-"till landet".....fast vi har inget sommarställe...hahahaha

Blir ju så nostalgisk - "kan jag verkligen sälja denna, äh, den sparar jag, kan vara bra att ha" å så fortsätter det å fortsätter...fick ihop 4 stora flyttkartonger dock!

Stod där upp i dammet och letade och krafsade och fastnade så klart i en låda med massor av minnen från mellanstadiet, ni vet, gamla smycken, brev och småpryttlar. Hittade dock en gammal oljelampa jag köpt någon gång för 100 år sedan på loppis, som nu när jag tittade, visade sig vara en Höganäs. Hittade även 2 små lampettskärmar från 40 talet som jag sparat i en låda, fortfarande i sin plast - en av dem får pryda vår hall så länge!

Inga kommentarer: