tisdag 24 april 2007

Vårt nya skåp

Foto: Privat

Här är då vårt nya skåp som vi knåpat ihop själva, jag och sambon. Blev riktigt bra. Det fattas dock belysning som jag nämde och det kommer att bli pricken över i:et när även det är på plats. Hyllorna är endast 22.5 cm breda men 145 cm långa så det fyller den funktion vi tänkt oss. Skönt att äntligen få rensa bland alla glas, skålar och annat krafs som jag inte gjort mig av med tidigare. For till IKEA och köpte massor av enkla vita korgar som jag fyllt med värmeljus, servetter ja allt sådant där som tar plats i lådor i köket. Nu vill jag köpa lite nytt och fräscht porslin att byta ut allt gammalt med. Nya Iittala vardagsglas(Kartio) blir det och kanske lite nya skålar. Sen åker alla mina 14 Höganäs muggar ut, har tröttnat något så fruktansvärt på dessa...speciellt när jag fått dem i jooordens alla färger, hualigen!:-)

Inga kommentarer: