måndag 11 februari 2013

Ahhh...där är hon ju igen! :-)

Hej där ute!
Ja, jag är ju här. :-)
Senaste inlägget är från New York och innan dess hände det inte så mycket på bloggen - varför då kanske någon undrar, tja, det blev liksom bara så. Sommaren kom och gick och inspirationen fanns inte där som förut. Vad det berodde på kan jag inte riktigt sätta fingret på men det kan ha att göra med att vi hade mycket där hemma som jag var tvungen att koncentera mig på, bygglov bl.a. Lite förändringar i min tjänst som tog mycket tid och energi under hösten kan oxå ha bidragit till stiljten.
 
Men nu känns det som att bloggenergin är på väg tillbaka!
 
Det har ju hänt en del sedan sist - jag har firat min 40-årsdag. En otroligt trevlig dag i New York som startade med en flaska bubbel och trevlig present som sitter på min vänsterarm numer. :-) Tack älskade D. Dagen avslutades med mysig kubansk/Mexikansk restaurang där vi nog åt världens godaste majskolvar, dränkta i mayo, chilipulver, lime och parmesan. Yummie!
Jag får skriva ett separat New York inlägg sedan med tips!
 
Lilla E fyllde ju sex strax efter att jag tog min "paus" från bloggen och började "nollan" efter sommaren. Just nu är det kompisar, tennis och fotboll som hägrar på helgerna och Ipad! :-) Denna manick är som fastklistrad vid händerna på henne och trots hot om förbud så lyckas hennes mapp med appar att bli större och större...  :-
 
Bygglovsprojektet gick bra, vi fick OK och körde igång i december månad. Nu väntar vi på vårt metallräcke i vitt som kommer om några veckor. 5 m2 balkong blev 20 m2 terrass som vi nu ska inreda i vår, underbart! Längtar!
 
På jobbfronten är det fullt ös. Kul och veckorna går så snabbt!
 
Behöver uppdatera garderoben till våren och det kommer så mycket fint nu har jag sett. Bland annat dessa superfina armband från The Vintage Fable.
 
 
Foto: Olgas hus. Facebook.
 
Hoppas ni alla har det bra!
M♥

Inga kommentarer: