onsdag 7 mars 2007

Resminnen








Foto: Privat


Något som jag tycker är kul är att leta inredningsprylar under semestern utomlands. Istället för att komma hem med T-shirtar i massor(som min sambo!), släpar jag hem keramik och glas i handbagaget. Under våra resor till Asien har jag faktiskt hittat en del fina saker. Kul att krydda min "svenska" stil med lite udda saker. Ett exempel är tavlorna på bilden ovan. Det är små sidenklänningar köpta i Hong Kong som man skall trä över sin vinflaska(kitschigt som tusan), men jag köpte ett fång och ramade sedan in dem när jag kom hem. Har nu fem stycken i rad i vardagsrummet.



Älskar Bangkok och under förra årets resa besökte vi Chatuchakmarknaden(ca 15.000 stånd) och där hittade jag en tjej som sålde glas billigt. Köpte ett nytt set med 6 glas och tillhörande karaff, se ovan. Tycker att designen är lite skandinavisk på något sätt. Köpte även ett exlusivt barnset i benporslin till Vilda Bebisen(som då låg i magen) på ett varuhus i Bangkok, billigt som attan, se ovan. Annat jag släpat hem är nudelskålar i turkost krackelerat porslin/keramik och ett buddhahuvud. Ja, sen har det väl blivit en och annan flip-flop oxå... :-)

Inga kommentarer: