torsdag 12 augusti 2010

Sommaren i bilder






























Sommarshopping














Lite blandade småsaker jag köpt under semestern. Renhornet är en flasköppnare från Edblad & Co, som blir fin till julbordet. Hängaren även den från E & C. Det bladformade fatet är gammalt och som jag hittade när jag rotade igenom vår gamla sommarstuga ute hos min farmor. En tur till Östermalmshallen resulterade i gott te på lösvikt och vi hann även att springa in på Svenskt Tenn där jag kompletterade med flera tabletter från Josef Frank, som by the way har säsongens finaste påsar just nu där de hyllar Josef Frank 125 år samt har en ny och fräsch hemsida. Lite ljuslyktor från Serholts outlet, dessertbestick från Kosta Boda outlet som är perfekta till E! :-) Söt liten geishapincett som jag "behövde"..haha..fler muggar från Rice till E och avslutningsvis söta ljuslyktor från Mio's rea, 10 kr st. Ja sen har vi ju köpt ny bil oxå....hahaha och sambon köpte till slut sitt ljudsystem så han är väääldigt nöjd och glad just nu! :-)

onsdag 11 augusti 2010

Läckert!

Trots att det fortfarande är sommar så har vi börjat snegla på Thailand igen till nästa år. :-) Och ett av mina favoritplatser är Chiang Mai i norr. Hittade detta mysiga hotell, At Niman, med stilen: Marocco goes Thai! Me like! Vi har varit i Chiang Mai 5 ggr och har testat 5 olika hotell. Kanske detta blir vårt 6e! Å tittar du riktigt noga så ser du deras tofsar lite här och där i deras lampor, något för vår egen Maria kanske? :-)







tisdag 10 augusti 2010

Nya "Keep calm.."

Nya fina och coola "Keep calm" tavlor! Finns att beställa från USA från Etsybutiken "KeepCalmShop".

Sommarens loppisfynd!

Tycker det är kul att gå på loppis, händer inte så ofta dock, men under sommarens semester i Norrtälje besökte vi en loppis(jag får mer eller mindre draaa in sambon för han gillar verkligen INTE loppisar haha) på väg hem från våra vänner och fyndade några fina silverbrickor.


När vi sedan kom hem till Gbg så fick jag ännu en gång ta sambon under armen och besökte då Holmens loppmarknad( har lite bacillfobi så loppisar är egentligen inte min grej heller, hualigen!), luktar konstigt, MEN väl där hittade jag en fåtölj som blir de närmaste veckornas projekt + lite fler silverbrickor som jag tror kan bli superfina till jul med blockljus och mossa! De kostade mellan 5-10 kr st!.

Hittade även sliverljustakar, i nysilver, putsade upp den mörka och den blev riktigt fin, lite lagom sliten så där och blir fin som uddapjäs bland de andra.10 kr st! Vill ha fler gamla så fler besök på loppisar/antikbutiker lär det nog bli!

Nyinflyttat!


Svart skåp med många lådor för kontoret här hemma. Ev. tur till IKEA ikväll för shopping av lådor/boxar så jag äääntligen ska få ordning på allt mitt pyssel! Bilder hemifrån kommer!